Vetík

Příběhy Gargamel se zlámanou čelistí

15.07.2022

Gargamel se zlámanou čelistí

Gargamel (původně Mali) byl nalezen se svým bráškou u lesa ve Slaném a měl starší zranění ve tváři, kde se ukázalo, že původně pokousané štěně má píštěl z tváře do ústní dutiny. Ten psí chlapeček zde měl velký zánět a celá tvář mu hnisala.
Po týdnech lokálního ošetřování a 3 týdenní ATB terapii, se rána i píštěl zhojily, na RTG nebyl patrný žádný nález na kosti, nicméně po dalších 10-ti dnech se zhnisaná boule na tváři objevila opět, zánět se vrátil a bylo tedy nutné přejít k širší diagnostice.
Gargamela si tedy tety z Dočasek DeDe ve čtvrtek stáhly do Prahy z Liberce a ihned zamířil na kliniku. V místě zranění se opět objevila píštěl a zhnisaná rána, zvenku i zevnitř na čelisti z rány vykukovaly malé úlomky kosti nebo zubu, štěně dostalo opět ATB a na veterině mu ránu vyčistili, odstranili úlomky, které byly vidět. Naplánovala se diagnostika CT, s chirurgickou revizí.
V sobotu ráno byl Gargamel nalačno hospitalizován, podstoupil CT vyšetření, kde byly zjevné ještě další ulomky, již trvale založených zubů v čelisti. Čelist samotná byla v místě zranění zcela zlyzovaná (rozpadlá) a v místě probíhala osteomyelitida (hnisavý zánět kosti a kostní dřeně). Do kostí hůře prostupují běžná ATB a ta účinnější, určená na kostní záněty, bohužel maličké štěňátko nemůže ještě dostat.
Pan doktor Gargamelkovi celou čelist zrevidoval, veškeré úlomky, včetně založených kořenů trvalých zubů, odstranil.

Gargamelku, se smečkou, která si zakoupila Vetíka, jsme Ti na tranpsarentní účet organizace Dočasky DeDe zaslali 500 Kč. Ať už jsi v životě jenom zdravý a veselý.

To Ti přeje

Tvůj Vetík